Nasza biblioteka wspiera każdą możliwość rozwoju swoich czytelników. Tym razem chcemy nauczyć dzieci oraz młodzież gimnazjalną języka programowania - Scratch. Poprzez cykl warsztatów prowadzonych w bibliotece, uczestniczące w nich osoby poznają środowisko programowania, w którym tworzyć będą min. edukacyjne gry komputerowe. Umiejętność programowania to wiedza, która już za kilka lat okaże się kluczowa zarówno w pracy jak i życiu osobistym, dlatego już dziś warto poznać jej podstawy. Zapisy dzieci z klas I - III do końca lutego w  Oddziale dla Dzieci. Liczba osób ograniczona - max. 6 osób w grupie (możliwe dodatkowe 3 miejsca dla dzieci z własnym laptopem). Zajęcia rozpoczynają się 6 marca 2015 r., spotkania w każdy piątek w godzinach 16.00-17.30. Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy!

Język Scratch umożliwia łatwe tworzenie min. interaktywnych animacji oraz gier. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli podzielonych w różnokolorowe kategorie, które łączymy ze sobą w określonej kolejności poprzez przeciąganie.

Program Mistrzowie Kodowania jest inicjatywą Samsung Electronics Polska. II edycja programu realizowana jest we współpracy z partnerami społecznymi: Centrum Cyfrowym Projekt: Polska, Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją CoderDojo Polska, stowarzyszeniem "Rodzice w Edukacji" oraz stowarzyszeniem "Dobra Edukacja" przy wsparciu grupy SuperBelfrzy RP. Program został objęty prestiżowymi patronatami Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Gospodarki oraz patronatem Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, Pawła Orłowskiego. Mistrzowie Kodowania są wspierani przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych.