Spotkanie z technologiem NASA Les Johnson “Podróż do gwiazd”. Relacja

Podróż do gwiazd

20 września w bibliotece odbyło się spotkanie z wyjątkowym gościem – z technologiem NASA, Lesem Johnsonem, autorem książki “Podróż do gwiazd”. Spotkanie odbyło się w języku angielskim, tłumaczem był profesor Jerzy Grzybowski.

Les Johnson jest futurystą, autorem i technologiem NASA. Jest członkiem-założycielem Interstellar Research Group, członkiem Międzynarodowej Akademii Atronautyki, członkiem British Interplanetary Society, członkiem National Space Society oraz MENSA.

Les jest autorem kilku powieści science fiction  i wielu popularnonaukowych książek non-fiction o kosmosie i jego eksploracji, w tym niedawno opublikowanej książki A Traveler’s Guide to the Stars wydanej przez Princeton University Press. Na co dzień Les pracuje w Centrum Lotów Kosmicznch NASA George’a C. Marshalla w Huntsville w stanie Alabama, gdzie pełni funkcję głównego badacza technologii stojącej za pierwszymi planowanymi w USA międzyplanetarnymi misjami kosmicznymi
z wykorzystaniem żagla słonecznego. Podczas swojej kariery w NASA Les pełnił funkcję kierownika Biura Programów
i Projektów Kosmicznych, Projektu Technologii Napędów Kosmicznych oraz Projektu Badań Napędów Międzygwiezdnych.

Spotkanie z pracownikiem NASA przyciągnęło wiele osób. Sala, w której odbywało się spotkanie, pękała w szwach!
Pojawiło się wiele młodych osób, które zadawały masę ciekawych pytań, na które technolog NASA odpowiadał w bardzo prosty i zrozumiały sposób.

Po spotkaniu nie brakowało chętnych do rozmowy i zrobienia pamiątkowego zdjęcia z tak wyjątkowym gościem.

Poniżej krótka fotorelacja:

Kilka plansz z naszego spotkania:

Scroll to Top